tisdag 8 maj 2012

Igång lite smått...

Så, det känns skönt. Varit uppe på Berget och gått 2,5 kilometer två dagar i rad, nu längtar jag tills jag är igång och joggar!
Jag provade lite idag och det kändes rätt okej.

Jag måste komma igång som förut med träningen, för nu är jag så stel i nacken och huvudvärken har kommit tillbaka. Idag har jag bara tagit 6 stycken alvedon!

Hade varit skönt med lite massage eller akupunktur igen för det hjälpte verkligen! Funderar på att prova nån slags laserbehandling som går in på djupet i muskeln, vet inte riktigt hur det funkar men det finns på gymmet, www.energyexpress.se hos Susanne Vaukanen. Jag gillar ju att testa på olika behandlingsformer och jag är ju sån så jag tror ju på saker som akupunktur och reflexologi och liknande och då tror jag att det hjälper!

På lördag ska jag med till Göteborg och heja på pappa som ska springa GöteborgsVarvet, hoppas det blir bra väder. Brukar bli så att jag och mamma springer att GöteborgsVarv i affärerna innan vi hejar på pappa på Avenyn. I år blir det nog Lilla GöteborgsVarvet för vår del för små tjejerna ska med också, roligast blir det nog att åka tåg! Hoppas ingen behöver gå på toan på tåget bara! Jag tycker INTE om offentliga toaletter! Hur kom jag in på detta?!

Jag har fått min nya mobil nu också och jag har laddat ner en app som heter joggkompis som mäter hur långt och hur fort man springer/promenerar. Ska bli roligt att använda den! Ska gå en kurs hos mamma bara så jag lär mig, oteknisk som jag är.... Får vara glad om jag skickar sms till rätt person! För att inte tala om hur det är när datorn krånglar eller om TV:n inte gör som jag vill! Gillar inte nya tekniska saker! Skulle kanske köpt mig en mobil för pensionärer istället, den enklaste varianten!!!

Nu har jag bara skrivit en massa som jag är dålig på så nu ska jag avsluta med att beröma mig för något istället....hmm jag är bra på..... ja vad är jag bra på? Virka kanske?! Stöka ner, jag är lite av en bohem, jag gillar att skriva om jag är bra på det får ni avgöra! Jag är duktig på att göra goa sallader och det är ju verkligen ett plus nu när jag ska gå ner i vikt!

Nu ska jag sätta mig framför TV:n och virka på en present!

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar