tisdag 15 maj 2012

Igång...

Jag har varit uppe på berget och sprungit två varv på 2,5 kilometer spåret och varvade ner med att gå ett varv på 1 kilometarn. Känns bra, men det var stelt första varvet. Andra varvet tog jag ut steget lite mer och det kändes bättre. Måste lära mig att springa med hela benet och inte trippa så.

Det var roligt för jag träffade min vän Fia och vi pratade lite, jättekul det var alldeles för längesedan sen sist! Jag blev omsprungen av henne och ett par till....tänk när det är jag som springer om andra! Ja, ja allt måste ju inte vara en tävling. Jag är nöjd med att jag sprungit 5 kilometer två dagar i rad!

Det tog fyra minuter längre idag än i går, kan ju berott på att jag är ganska stel idag och inte vågade ta ut steget lika mycket. Det gjorde fruktansvärt ont att springa i nedförsbackar, så där gött ont när man vet att man har varit redig och tränat! Den känslan har jag längtat efter.

Jag ¨måste ta mig runt på 5 kilometarn, men jag vill gå den först så jag kan förbereda mig mentalt på vad som komma skall! Samtidigt behöver jag träna på att springa flera varv på 2,5 km, tyckte att det gick ganska bra idag faktiskt. Det brukar ju vara så att jag lägger av efter ett varv för jag intalar mig att jag inte kommer orka, men nu vet jag ju att jag gör det. Tur att jag klarade av att springa hela varvet igår, det känns som en seger! Har jag klarat det en gång måste jag ju göra om det och öka delmålet!
Sen har jag nått som jag tänker på när det blir för jobbigt, men vad det är håller jag för mig själv...lite hemligheter måste man ju få ha! Än så länge har det funkat när jag har varit påväg att ge upp!

Får se om jag får med mig nån joggkompis nästa gång jag ger mig ut och springer, nån som utmanar mig lite till att ta ut mig det där lilla extra, som jag annars brukar spara!

Jag har varit och vägt mig ikväll också. Jag hade gått ner 3 hg. Det är väl ok med tanke på att jag inte tränat på 8 veckor. Men nu är jag på G!!!!

Ha en bra kväll!    

kram
                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar