fredag 29 juni 2012

Fredagsträning.

Fick en utmaning som jag var tvungen att testa om jag klarade av...
Det var att jag skulle springa 1 kilometern under 7 minuter, 5 gånger med 2 minuters vila mellan varven. Jag klarade det! Först värmde jag upp då blev tiden 9.41. Sen första varvet 6.54, andra 6.56, tredje 6.43, fjärde 6.43 och femte och sista sprang jag på 6.38.

Inga supertider, men man måste ju börja nånstans! För att vara mig var det bra gjort iallafall, jag hade inte kunnat ta ut mig mer än vad jag gjorde!
När jag har sprungit så här ett par gånger så ska jag minska vilan 30 sekunder i taget tills jag är nere på 1 minut vila, tänkte jag och sedan tiden jag har på mig att springa.

Nu har jag lite olika träningsupplägg som jag kan variera mellan, nu gäller det bara att jag ska lägga upp et bra schema så jag orkar.

Jag har ju träningspasset då jag ska springa Elljusspåret, nerför och uppför slalombacken.
Springa med pappa då vi tar motsatt håll på elljuspåret eller nån annan sträcka och där vi möts gör lite styrkeövningar och sedan fortsätter vi springa. Och nu det passet jag gjorde ikväll 5 varv under 7 minuter på 1 kilometern. Sen har jag ju gymmet och vanlig löpning också att planera in! Skönt att det snart är semester så jag kan träna ordentligt. En vecka kvar bara sen så ska jag inte jobba på 5 veckor!

Efter semestern kommer det ske stora förändringar, tur jag har några veckor på mig att vänja mig vid tanken! Jag har varit allt från chockad, förbannad, ledsen och panikslagen under dagen, men nu när allt sjunkit in så försöker jag bara se det positiva i situationen. Är inte riktigt redo än att berätta vad det är som hänt, men det kommer.

Nu ska jag bara njuta av kvällen och sova skönt inför morgonträningen i morgonbitti!

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar