tisdag 26 juni 2012

Spinning/Easyline

Dagens träning har varit 30 minuter Spinning och direkt efter 30 minuter Easyline, med min bror som instruktör.Tack Stefan! Och du jag tog faktiskt i allt vad jag orkade!!!
Jag cyklade till och från gymmet också, fast det var väl i och för sig inte så jobbigt...
Känner att jag faktiskt har haft en bra dag idag. Planerad och det har faktiskt gått enligt planen och flytit på bra.

Men mycket har varit tack vare mammas sms imorse, när jag skrev till henne att jag önskade att klockan skulle vara 16, så jag fick gå hem från jobbet. Då svarade hon att jag skulle tänka på allt roligt som kommer att hända på vägen till klockan 16, att det är det som kallas att leva i nuet!
Och det hjälpte! Jag grubblade inte så mycket på det jag gjorde och sa igår för det kan jag ju ändå inte ändra på. Gjort är gjort och sagt är sagt! Och jag kan inte tänka på vad som komma skall för det vet jag ju inte! Visst drömmar och planer kan jag ju ha, det tycker jag alla ska ha!

Just nu är min dröm att få den perfekta kroppen och då menar jag utifrån vad jag själv tycker är den perfekta kroppen med de resurser jag har! Jag kommer aldrig kunna få långa smala ben eller en liten taight rumpa för så ser inte mina former ut. Jag har korta stubbiga ben och mullig rumpa men jag kan få smalare stubbiga ben och mindre mullig rumpa och det är planen. Rutor på magen kan jag bara drömma om, där finns det ingen plan...

En tanke jag fått de senaste dagarna när jag har tränat är att för var dag som jag tränar så förlänger jag förhoppningsvis livet med en dag!
Jag har ju bara detta livet och det vill jag leva. Jag skulle vilja leva det fullt ut också utan alla mina krav och måsten som jag sätter upp åt mig själv.

Nä nu ska vi vara glada! Jag kunde träna hårt idag utan att få ont i benhinnorna och det var ju bra!
Snart ska jag sätta mig framför TV:n och titta på deckare. Jag har inte sett nått annat än fotboll de senaste veckorna så det ska bli väldigt avkopplande!

Sammanfattning: En bra dag trots en seg start, bra träning och jag har levt i nuet!


kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar