fredag 20 juli 2012

Ursäkta tystnaden...

Kom hem från semestern inatt, det är därför jag inte har skrivit nått här på bloggen.
Men även om jag har varit på semester så har löparskorna varit med. Har blivit många promenader lite löpträning, styrka och mycket cykel.

Semestern började i Ullared, därefter bar det iväg till V a r b e r g ! Underbara Varberg, ska jag flytta nånstans så blir det dit! Har tillbringat hela sommarlov i Varberg under min uppväxt, så det kändes som att komma hem. Hade inte varit där på länge, men vad underbart det var att få bo där några nätter!!!

Efter Varberg så tog vi färjan över till Grenå, Danmark och fortsatte mot Billund och Legoland. Två hela dagar på Legoland och en heldag på Lalandia, mycket lek och skratt! Synd bara att jag mår så illa av att åka karuseller, för det är ju så roligt annars, mådde ju till och med illa när jag åkte det lilla barn Parisehjulet!

Efter Danmark så tog vi bil och husvagn vidare ner till Tyskland, till en camping som Dennis och jag bodde på för 10 år sedan i Glucksburg (läs med tyskt u).
Det såg precis likadant ut, samma gubbe i receptionen, samma starndplats, samma dusch och toalett, ja samma allting. Men det var ju det som vi gillade med det stället förra gången vi var där. En lugn camping, bara våra tre små yrväder som gjorde väsen! :-) Vilka fnittertjejer det är!!! Och den ständiga frågan den här semestern har varit -Mamma vad ska jag ha för kläder?! eller -Mamma kan du ta fram kläder?! Får väl skylla mig själv, för innan vi åkte sa jag att de inte fick riva fram kläder själva för det skulle räcka hela semestern och då kan man inte gå och byta om tre gånger om dagen som de gör hemma! Kanske att man till och med får ha samma kläder två dagar i rad!!!

Behöver jag säga att vi handlade med lite dryckesvaror hem från Tyskland?!

Härligt det har varit att vara ute bara familjen, inga måsten utan bara ta dagen som den kommer...
Vädret har inte varit så bra, men det har inte gjort något, vad gör lite (i vissa fall mycket) regn och åska, när man får vara tillsammans med familjen?!

När vi åkte hem igår bestämde vi oss på vägen för att köra direkt hem utan nått stopp med övernattning, så det blev ca 70 mil totalt. Jag behövde bara sitta bredvid när Dennis körde, försöka läsa kartan, vilket jag inte är så bra på....
Jag har nämligen inte körkort på att dra en sån tung husvagn som vi har.

Är lite seg idag, då jag somnade vid 02.30 och sedan upp vid 08.00 för att gå och träna ett Easyline pass på Energy. Visst har det varit roligt att träna ute och upptäcka nya träningsrundor, men va skönt det var att köra igenom kroppen och bli riktigt svettig på ett gympass!
Ska tillbaka till gymmet ikväll igen och köra lite kondition... försöka ta två träningspass om dagen nu när vi är hemma, tills vi åker ut med husvagnen igen, då blir det bara kondition ett tag igen!

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar