fredag 27 januari 2012

Helgens första prövning.

Jaha, då har jag klarat stå emot helgens första frestelse.

Mannen och barnen beställde pizza till kvällsmat.
Men jag åt ett äpple innan vi åkte till ICA, så jag inte skulle vara så hungrig när vi handlade min kvällsmat och hämtade pizzan. Och det gick!
Jag åt en omelett med oliver, tomat, rödlök och gräslöks Creme Bonjour. Bara 8 propoints istället för säkert det tredubbla.
Känner mig både nöjd och stolt! Ärligt talat var det inte så jättesvårt idag att motstå pizzan eftersom jag hade planerat vad jag skulle äta. Det är ett bra tips att alltid ha maten planerad, då är det lättare att motstå frestelserna! Jag har precis själv börjat förstå att det är ett bra tips!

Innan idag har jag gått 20 minuter på crosstrainern, medans barnen fikade med mormor på hennes lunch. Tack för hjälpen mamma! Efteråt åt jag en räksallad på Kalori café och sportsbar. Mums!
Även barnens fika och mormors lunch intogs på Kalori café och sportsbar.

Vilken träningsvärk jag har idag förresten! Insida, framsida och baksida av lår! Gött då gav träningen igår något!
Jag har hittat något som dämpar sötsuget efter träningen, Fitness shake med chokladsmak, bara 4 pp, bra på flera sätt då den innehåller bra protein som man behöver efter ett träningspass.


Morgondagen får kanske bli en vilodag, får se, jag ska jobba lite på förmiddagen och kanske kan det bli lite pulkaåkning på eftermiddagen!




Jag lockade fram många skratt på jobbet idag, när jag bjöd lite på mig själv! Varför inte ha lite roligt under tiden som man går ner i vikt?

Tack alla som har förgyllt min dag idag!

kram

1 kommentar:

  1. Upptäckte att jag redan börjar bli beroende av din blogg...har kollat flera gånger under kvällen men näe....så äntligen var det ett inlägg och jag blev jätteglad och sitter här med ett leende på läpparna, tack vännen!
    Tycker att du är beundransvärd, vet ju hur glad du är i pizza och hur smidigt det är när man är trött och hungrig på fredagskvällen....STOR stjärna i kanten till dej!
    Kram

    SvaraRadera