fredag 9 mars 2012

Ursäkta frånvaron!

Att åka plingplongtaxi till plåsterhuset är en giltlig frånvaro va?!

Tack snälla ambulanspersonal som tog hand om mig och lindrade min smärta så gott ni kunde! Ni får veckans ros av mig! @-}----
Nu undrar ni kanske vad som hänt? Det ät det vanliga, magen! När jag skulle lägga mig i onsdagskväll fick jag så ont i magen igen och jag tog medicinen jag har fått för det, men den hjälpte inte. Så till slut fick min man ringa till 112 och be om en ambulans för jag kunde inte ens röra mig, än mindre sitta upp i en bil.
Mamma kom ner och följde med mig in,Tack mamma, så mannen kunde vara hemma med barnen. Jag trodde ju att jag skulle få komma hem på natten igen, men icke!
Jag kom inte hem förrän idag! Jag är fortfarande öm i magen och väldigt trött, men det vet jag ju att jag är efter en sån här pers så det är inget ovanligt.

Tydligen hade jag bett om "min" läkare mer än en gång (han som jag var på återbesök hos i januari), för när ronden kom på torsdagsmorgonen sa läkaren: "Jag vet att du har frågat efter Claes, han skulle jobbat, men han är på utbildning så därför jobbar jag istället... men han skulle varit här!" Så log han!
Undra vad mer jag yrade om när jag hade fått morfinet!!!!

Den här gången var det värre än värst! Nu hoppas jag att det dröjer innan jag får ont igen!
Träningen får vara vilande ett par dagar till, men sen ska jag sätta igång igen! Får börja lite lugnt bara, inte köra igång på samma nivå som jag var innan den här ofrivilliga vilan!

Det är skönt att vara hemma hos mannen och barnen igen. Vad man längtar efter familjen när man inte är hos dem!
Inatt när tanten bredvid mig snarkade så ville jag hem till min egen säng! Om mannen snarkar brukar han få en armbåge i sidan eller en spark på benet, men jag kände inte att det var läge att åka dit för misshandel mitt i allt! Jag snarka säkert natten innan när jag hade fått morfin, det gör jag även utan morfin påstår mannen, men jag tror inte på det förrän jag hör det själv! ;-)

Nu blir det mys med familjen!

Förresten undrar hur många propoints det är i dropp och morfin!!! Det återstår att se på tisdag när det är vägning igen!

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar